JAK WYBRAĆ DOBRE BIURO KSIĘGOWE? – Przeczytaj

JAK WYBRAĆ DOBRE BIURO PODATKOWE? – Przeczytaj


Prowadzenie firmy  to zajęcie pełne wyzwań i obowiązków. Dobre prowadzenie księgowości działalności gospodarczej to podstawa jej prawidłowego funkcjonowania, a do tego niezbędny jest wybór dobrego biura księgowego. Podpowiadamy, jak wybrać dobre biuro księgowe.

Kwalifikacje księgowego / biura księgowego

Do 10 sierpnia 2014 roku chcąc zajmować się zarobkowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, należało posiadać Licencje Ministra Finansów. Aktualnie, aby otworzyć własne biuro nie potrzebne są żadne uprawnienia – biuro rachunkowe może otworzyć każdy. W związku z tym warto sprawdzić czy księgowa posiada odpowiednie kwalifikacje. Można to zrobić sprawdzając czy księgowa posiada:


Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy. Aktualnie nie jest już wymagana, natomiast wielu księgowych z długoletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów. Obecnie licencja ta jest jednym z wielu dokumentów, która potwierdza zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Polecamy: https://znany-ksiegowy.pl/malopolskie

Certyfikaty Centrum informacji Księgowej. Organizacja zajmuje się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych. Przeprowadza egzaminy dla księgowych oraz sprawdza biura księgowe pod kątem określonych kryteriów, nadając odpowiedni certyfikat. Informacje o certyfikowanych księgowych i biurach rachunkowych udostępnia przedsiębiorcom na www.cik.org.pl, tworząc największa tego typu bazę w kraju.

Potwierdzenia szkoleń i kursów księgowych. Kursy oraz szkolenia, które uzyskała księgowa informują przedsiębiorcę, że właściciel biura rachunkowego poszerzai aktualizuje swoją wiedzę. Jest to bardzo ważne szczególnie w branży księgowej, w której przepisy zmieniają się bardzo często.

Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego

Ubezpieczenie OC na działalność biura księgowego, powinno być obok umiejętności, podstawowym warunkiem przy wyborze usług księgowych. Ubezpieczenie ochrania Twoją działalność od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy biura rachunkowego. Zasada jest prosta, czym większa kwota ubezpieczenia tym lepiej. Należałoby zapytać księgowego o wysokość ubezpieczenia i czy oprócz podstawowego zabezpieczenia posiada rozszerzoną polisę np. o ubezpieczenie kadr i płac, będzie to istotne w przypadku, gdy zatrudniamy {pracownika|pracowników